اروگوئه، قهرمان دو دوره جام جهانی، در مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۶...
اروگوئه، قهرمان دو دوره جام جهانی، در مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۶ و پس از شکست ۰–۱ برابر اسپانیا در آخرین دیدار گروه H از رقابتها کنار رفت. این تیم بدون کسب حتی یک پیروزی، مرحله گروهی را به پایان رساند؛ دو دیدار دیگر آنها مقابل کیپورد و عربستان سعودی نیز با تساوی خاتمه یافت. در نهایت، اروگوئه در قعر جدول گروه قرار گرفت و از دور مسابقات حذف شد. پس از این نتایج ضعیف، فدراسیون فوتبال اروگوئه تصمیم گرفت پرواز چارتر بازگشت تیم را که از پیش برنامهریزی شده بود لغو کند. بر اساس گزارش روزنامه «الپایس» و شبکه Tenfield، بازیکنان به جای بازگشت گروهی، باید با پروازهای تجاری و بهصورت جداگانه به کشورشان بازگردند. مارسلو بیلسا، سرمربی اروگوئه، که پیش از دیدار با اسپانیا با انتقاداتی از سوی برخی بازیکنان درباره روشهای تاکتیکی و تمرینیاش مواجه شده بود، پس از حذف تیم به شدت از نتیجه عصبانی شد و در نشست خبری پس از بازی نیز واکنشی تند نشان داد. او در اظهاراتی گفت: «من چیزی برای فوتبال اروگوئه باقی نگذاشتهام؛ چون در فوتبال، هر میزان تلاش و حمایتی بدون نتیجه، ارزشی پیدا نمیکند. رتبه چهارم در مقدماتی جام جهانی ارزشی نداشت، مقام سوم در کوپا آمریکا هم ارزشی نداشت، و این نمایش هم نیازی به توضیح ندارد. اما اگر قرار باشد دوران من قضاوت شود، باید بگویم چیزی از من باقی نمانده است.» این دومین تجربه بیلسا در جام جهانی به عنوان سرمربی است که در آن موفق به صعود از مرحله گروهی نشده است. نخستین بار در جام جهانی ۲۰۰۲ بود که آرژانتین تحت هدایت او در کره و ژاپن از مرحله گروهی حذف شد. او پیشتر در جام جهانی ۲۰۱۰ نیز با تیم شیلی به مرحله یکهشتم نهایی رسید که بهترین عملکرد او در جام جهانی محسوب میشود. ببینید: خلاصه بازی اروگوئه ۰ - اسپانیا ۱/ اروگوئه حذف شد!
دیدگاهتان را بنویسید