به گزارش "ورزش سه"، حذف تیم ملی ایران از جام جهانی 2026 دراماتیکتر...
به گزارش "ورزش سه"، حذف تیم ملی ایران از جام جهانی 2026 دراماتیکتر از هر زمان دیگری رقم خورد. شاگردان قلعه نویی که صعودشان در گرو یکی از چند اتفاق ممکن در سه بازی بعد از خودشان بود، در آخرین ثانیههای بازی الجزایر و اتریش، همه چیز را از دست رفته دیدند.در همین خصوص، شهریار داستان بازیکن اسبق تیمهای استقلال، تراکتور و سایپا که سالهاست در آمریکا زندگی میکند، به خبرنگار ما گفت:«من میخواهم از یک زاویه متفاوت به این ماجرا نگاه کنم. فارغ از بحثهای فنی که خب همیشه جای نقد و بررسی دارد و هر تیمی در هر تورنمنت بزرگی نقاط قوت و ضعف خودش را دارد، فکر میکنم باید شرایط خاصی که تیم ملی با آن درگیر بود را در نظر بگیریم.»او با تاکید بر اینکه تیم ملی امسال شرایط عادی نداشت، ادامه داد:«در دنیای حرفهای، همه تیمها سعی میکنند بهترین شرایط روحی و جسمی را برای بازیکنانشان مهیا کنند. اما تیم ملی ما با یک فضای کاملا متفاوت وارد مسابقات شد. کشورمان روزهای ملتهبی را پشت سر گذاشت؛ اخبار ناگوار، فضای جنگ، اضطراب و اندوهی که در جامعه وجود داشت، ناخودآگاه روی روحیه هر کسی که به وطنش عرق دارد، اثر میگذارد. بچهها با این بار روانی سنگین رفتند که برای مردم بازی کنند.»او با اشاره به حواشی پیرامون تیم ملی نیز تاکید کرد:«متأسفانه قبل و حین تورنمنت، بچهها با چالشهای غیرفوتبالی زیادی دست به گریبان بودند؛ از داستان ویزا و اسکان گرفته تا دوری مسیر و کمبود وقت برای ریکاوری. اینها در سطح جام جهانی، واقعا فشار مضاعفی است. احساس میکنم تیم ملی ما در این دوره، بیشتر از اینکه فقط با حریفان فوتبالی بجنگد، داشت با این شرایط ناعادلانه هم دست و پنجه نرم میکرد.داستان در ارزیابی خود از عملکرد تیم ایران گفت:«صادقانه بگویم، با وجود تمام این موانع، به نظرم بچهها واقعا باغیرت کار کردند. آنها در زمین نشان دادند که این تیم تا آخرین لحظه میجنگد. پیامی که آنها در زمین به دنیا مخابره کردند، همین ایستادگی بود. من به عنوان کسی که پیراهن تیمهای بزرگ ایران را پوشیده، به شرافت و تلاشی که برای سربلندی نام ایران به خرج دادند، درود میفرستم.»
دیدگاهتان را بنویسید