به گزارش "ورزش سه"، در چارچوب رقابتهای لیگ ملتهای والیبال،...
به گزارش "ورزش سه"، در چارچوب رقابتهای لیگ ملتهای والیبال، امشب تیم ملی والیبال ایران در حالی که دو بر صفر از ژاپن عقب بود، موفق شد ققنوسوار به بازی برگردد و نتیجه را دو بر دو مساوی کند، اما در نهایت تجربه ژاپنیها برتری خود را نشان داد و این تیم با نتیجه سه بر دو به پیروزی رسید.در این مسابقه، روبرتو پیاتزا دست به ابتکاری جالب زد. در شرایطی که پس از ست دوم هیچ نشانهای از بازگشت ایران به مسابقه دیده نمیشد، سرمربی تیم ملی تصمیمی شجاعانه گرفت. او محسن دلاوری، قطر پاسور تیم، را که نتوانسته بود عملکرد خوبی ارائه دهد، در ست سوم از زمین بیرون کشید و به جای او مبین نصری، دریافتکننده قدرتی، را وارد زمین کرد تا ایران بدون قطر پاسور تخصصی و با سه دریافتکننده به بازی ادامه دهد.همین تغییر آرایش تیم، تمام آنالیزهای کادر فنی ژاپن را بر هم زد و باعث شد تیم ملی والیبال ایران بازی را به تساوی دو بر دو بکشاند. اگر تجربه بالای بازیکنان ژاپن، بهویژه ران تاکاهاشی و یوکی ایشیکاوا، نبود، شاید حالا جای برنده و بازنده این مسابقه عوض شده بود.اگرچه ایران در نهایت این دیدار را واگذار کرد، اما نشانههای امیدوارکنندهای از پیشرفت و بهبود عملکرد تیم دیده شد؛ موضوعی که این امید را به وجود آورده است تا تیم ملی در رقابتهای قهرمانی آسیا، که حکم انتخابی المپیک را نیز دارد، بتواند برابر ژاپن به برتری برسد.ضمن اینکه حالا ایران میتواند با یک شیوه جدید، یعنی استفاده از سه دریافتکننده در ترکیب اصلی، به میدان برود؛ سیستمی که چند تیم مطرح جهان از جمله اسلوونی، آمریکا و چند تیم دیگر نیز از آن بهره میبرند.
دیدگاهتان را بنویسید