استوله سولباکن در آستانه دیدار نروژ برابر فرانسه در آخرین مسابقه...
استوله سولباکن در آستانه دیدار نروژ برابر فرانسه در آخرین مسابقه مرحله گروهی جام جهانی اعلام کرد که قصد دارد برای این بازی به چند بازیکن اصلی استراحت بدهد. به گفته او، با نزدیک شدن به مراحل حذفی، فشار جسمی و روانی مسابقات روی بازیکنان افزایش یافته و حفظ آمادگی آنها اهمیت زیادی دارد. هر دو تیم با دو پیروزی در دو دیدار ابتدایی خود، صعودشان به مرحله یکشانزدهم نهایی را قطعی کردهاند. فرانسه نیز به لطف تفاضل گل بهتر، برای حفظ صدر جدول تنها به یک تساوی نیاز دارد. تیم ملی فرانسه که در این مسابقه سرمربی خود را به دلیل حضور در مراسم خاکسپاری مادرش روی نیمکت نخواهد داشت، امیدوار است با کسب رتبه نخست گروه از سفرهای طولانی در ادامه رقابتها جلوگیری کند. ارلینگ هالند چند روز پیش گفته بود که خیلی به بازی با فرانسه اهمیتی نمیدهد، زیرا نروژ پس از ۲۸ سال توانسته حضور در مرحله حذفی جام جهانی را قطعی کند. با این حال، سولباکن ترجیح داد درباره صحبتهای مهاجم تیمش اظهار نظری نکند. سرمربی نروژ در نشست خبری گفت: «این بازی (مقابل فرانسه) مهم است، اما مهمترین چیز مرحله یکشانزدهم نهایی است. با توجه به شرایط… ما نمیدانیم چند بازی در پیش خواهیم داشت. صددرصد مطمئنیم که باید از نظر ذهنی و جسمی برای مرحله یک شانزدهم نهایی سرحال و آماده باشیم. ممکن است مجبور شویم ۳۰ دقیقه وقت اضافه یا حتی ضربات پنالتی بازی کنیم. این استدلال وجود دارد که این بازیکنان عادت دارند هر سه روز یکبار بازی کنند، اما اینجا فشار بسیار زیادی وجود دارد. مثل یک دیگ زودپز است.» او با اشاره به اهمیت مدیریت توان بازیکنان افزود که نروژ باید با برنامهریزی دقیق و در نظر گرفتن شرایط متغیر مسابقات پیش برود؛ چرا که هنوز مشخص نیست حریف این تیم در مرحله بعد چه تیمی خواهد بود و بازی بعدی در کدام شهر برگزار میشود. سولباکن در ادامه گفت: «ما از داشتن شش امتیاز بسیار خوشحالیم. میتوانیم چیزهای زیادی از فرانسه یاد بگیریم، چون آنها قبلاً در چنین موقعیتی بودهاند. آنها به بازی سوم میرسند و به بعضی بازیکنان استراحت میدهند. ما نباید بیش از حد حریص شویم. باید بیشتر باهوش باشیم تا حریص.» سرمربی نروژ همچنین درباره تقابل مورد انتظار ارلینگ هالند و کیلیان امباپه، که هر دو تاکنون چهار گل در این رقابتها به ثمر رساندهاند، تأکید کرد که ستاره تیمش بیش از افتخارات فردی به موفقیت جمعی اهمیت میدهد. او در این باره گفت: «هالند روی آقای گل شدن تمرکز ندارد. تمرکزش روی تیم است و بازیکنی تیمی است که وقتی همتیمیاش گل میزند خوشحال میشود. او غریزه کشنده برای گلزنی دارد و میخواهد گل بزند، اما نقطه قوت بزرگترش این است که تیم را در اولویت قرار میدهد.» همچنین بخوانید: دیدیه دشان در سوگ؛ سرمربی فرانسه از آمریکا رفت!
دیدگاهتان را بنویسید