صادق ورمزیار بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال ایران در گفتگو با...
صادق ورمزیار بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال ایران در گفتگو با خبرورزشی، درباره عملکرد تیم ملی در جام جهانی تا امروز اظهاراتی را مطرح کرد. نسبت به خیلیها بد نبودیم وی در ابتدا گفت: با روند آمادهسازی و وضعیتی که در لیگ برتر حاکم بود تا اینجا تیم ملی بد نتیجه نگرفته است. خیلی از تیمها را میشناسیم که بازیهای تدارکاتی و اردوهای خوبی هم داشتند اما تا الان حداکثر یک امتیاز گرفتهاند. همین تیم نیوزیلند در گروه ما قبل از ورود به جام جهانی با انگلیس بازی کرد. اکثر بازیکنانش هم در اروپا توپ میزنند اما میبینیم که الان ته جدول گروه ما قرار دارد. بنابراین ما بد کار نکردیم. وضع دفاع بهتر شد وی افزود: ما در بازی اول شانس پیروزی داشتیم اما متاسفانه بچهها، هم به نوعی دستپاچه بودند و هم قلعه نویی ترکیب دفاعی خوبی برای تیم ملی در نظر نگرفته بود. نعمتی و خلیلزاده زوج موفقی نبودند و دیدیم این دو نفر در بازی بعد با وجود کنعانیزادگان تا چه اندازه بهتر کار کردند. افسوس خوردن برای بازی اول دیگر فایدهای ندارد ما در بازی دوم هم یک تاکتیک خوب دفاعی را اجرا کردیم و توانستیم خودمان را دو امتیازی کنیم اما در بازی آخر با دفاع مطلق نمیتوانیم حتی مساوی هم بگیریم. مصر خوب ما را شناخته ورمزیار تاکید کرد: حالا که مقابل بلژیک و نیوزیلند دو سبک فوتبال خودمان را به نمایش گذاشتهایم قطعاً سرمربی مصر برای هر دو روش تاکتیکهای خودش را در نظر خواهد گرفت. آنها که دیدند تیم ما در دفاع ۹ نفره چطور میتواند از دروازهاش مراقبت کند قطعاً برای باز کردن این خطوط برنامه خواهد داشت. از سویی دیگر بازی تهاجمی ما در نیمه دوم مقابل نیوزیلند را هم دیدهاند. بنابراین کار برای تیم ما آسان نخواهد بود. به شرط اینکه ما هم از دو بازی اول مصر مقابل بلژیک و نیوزیلند درس بگیریم و آنها را خوب آنالیز کنیم. در همین راستا بخوانید: شرایط نابرابر مصر و ایران در مسیر جام جهانی کورتوا جلوی برد مصر را گرفت کارشناس فوتبال ایران اضافه کرد: شنیدم آنها غیر از محمد صلاح و مرموش، یک بازیکن دیگر هم دارند که زیکو نام دارد و اتفاقاً خوب هم گل زده. بنابراین ما نباید همه تمرکزمان را روی مهار آن دو نفر بگذاریم بلکه باید به فکر وینگرهای تیم مصر هم باشیم که خیلی خطرناک هستند. آنها در بازی مقابل بلژیک بارها دروازه کورتوا را تهدید کردند و اگر هر دروازهبانی غیر از او درون دروازه بود الان بلژیک هم ثل نیوزیلند دستهایش را جلوی مصر بالا برده بود. باید حمله هم بکنیم ورمزیار ادامه داد: با توجه به اینکه این بازی برای ما حکم مرگ و زندگی را دارد باید حداقل با امتیاز از آن خارج شویم. این یک امتیاز میتواند تاریخ فوتبال ایران را برای اولین بار تغییر بدهد و ما به دور دوم راه پیدا کنیم. قطعاً دفاع کردن خوب است اما مقابل مصر که حالا میداند ما چطور دفاع میکنیم کار تا حدی سخت میشود بنابراین ما باید به فکر حمله هم باشیم. جای خالی آزمون حس شد وی در آخر تاکید کرد: متاسفانه مهدی طارمی در خط حمله هنوز زوج تاثیرگذاری مثل سردار آزمون را کنار خودش ندارد. قطعاً اگر آزمون در این جام با تیم ملی به آمریکا رفته بود وضعیت برای ما فرق میکرد و شاید ما الان به جای دو امتیاز ۴ امتیاز داشتیم اما با این وجود فکر میکنم محبی و رضاییان میتوانند در بازی با مصر تعیین کننده باشند. قطعاً این دو نفر که در بازی قبل دو بال چپ و راست تیم ملی بودند در صورت حضور دوباره در چنین جایگاهی با همکاری مهدی طارمی میتوانند تیم را از زیر فشار خارج کنند. ما نباید خودمان را جلوی مصر عقب نگه داریم چون آنها خطرناکتر از بلژیکیها هستند. بیشتر بخوانید: تیم ملی نزدیک خانه کاپیتان اسبق استقلال تمرین کرد
دیدگاهتان را بنویسید