به گزارش "ورزش سه"، در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، پس از پایان دور دوم...
به گزارش "ورزش سه"، در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، پس از پایان دور دوم بازیها تنها دو تیم (قطر و کانادا) حذفشان قطعی شده بود؛ اما در این دوره، پنج تیم هائیتی، ترکیه، تونس، اردن و پاناما پیش از شروع هفته سوم رسماً از تورنمنت کنار رفتهاند. این اتفاق در حالی رخ میدهد که در این دوره حتی تیمهای سوم نیز شانس صعود دارند. دلیل اصلی این وضعیت، تغییر معیار اول تساوی امتیازات از «تفاضل گل کلی» به «بازی روبروی تیمهای همامتیاز» است. به عنوان مثال، ترکیه هر دو بازی خود را به پاراگوئه و استرالیا واگذار کرده است. این تیم حتی اگر در بازی آخر ایالات متحده را ببرد و تفاضل گل خود را بهبود ببخشد، باز هم نمیتواند رتبه سوم را کسب کند؛ چرا که بازی روبرو را به هر دو رقیب خود باخته است. همین قانون باعث شده صدرنشینی تیمهای مکزیک، ایالات متحده، آرژانتین و آلمان نیز پیش از بازیهای هفته سوم کاملاً قطعی شود. در فرمت جدید، ۱۶ تیم در پایان مرحله گروهی حذف میشوند که شامل ۱۲ تیم قعرنشین و ۴ تیم از ضعیفترین تیمهای رده سومی است. در حال حاضر نبرد اصلی میان تیمها برای قرار گرفتن در میان ۸ تیم برتر رده سومی است تا راهی مرحله یکشانزدهم نهایی شوند. محاسبات نشان میدهد کسب ۴ امتیاز میتواند صعود تیمها را به مرحله یکشانزدهم نهایی تضمین کند؛ فرصتی که تیمهایی مثل بوسنی یا جمهوری چک همچنان برای رسیدن به آن تلاش میکنند.
دیدگاهتان را بنویسید