به گزارش ورزش سه، تساوی ایران مقابل بلژیک با انتقاد تند کارشناسان...
به گزارش ورزش سه، تساوی ایران مقابل بلژیک با انتقاد تند کارشناسان بلژیکی همراه شده است. فیلیپ یوس، گزارشگر شبکه اسپورتزا، درباره عملکرد بلژیک مقابل ایران گفت: «باز هم بازی خوبی نبود. بلژیک دوباره برای بالا بردن سرعت بازی مشکل داشت. در ایران، طارمی واقعاً عالی بود اما بقیه بازیکنان هم جنگنده بودند و برای هر توپ میجنگیدند. در تیم ما هم آن خلاقیت و نبوغی که ژرمی دوکو دارد، وجود نداشت. البته این موضوع را از قبل میدانستیم.»او ادامه داد: «اشتباهات فنی زیادی از بازیکنان دیدم و این بیشتر از هر چیز دیگری آزارم داد. در چنین شرایطی دیگر آن انرژی و هیجان لازم در تیم شکل نمیگیرد.»یوس درباره صحبتهای روملو لوکاکو که گفته بود بلژیک بیش از حد احساسی بازی کرده است، اظهار داشت: «شاید منظورش این باشد که چند بار فوتبال خوبی ارائه کردیم اما ارسالهای لازم به مقصد نرسید. این تا حد زیادی به خاطر عملکرد ایران بود که مسیرهای پاس را بهخوبی بست. میتوانم تصور کنم که یک مهاجم چنین موقعیتهای نیمهکارهای را در قالب بازی احساسی توصیف کند.» او درباره شرایط لوکاکو گفت: «بار زیادی روی دوش او بود. بارها توپ را در حالی دریافت میکرد که پشت به دروازه بود و مدافعی روی او فشار میآورد. طبیعی است وقتی مدت زیادی بازی نکرده باشی، همه لمسهای توپت دقیق نباشد. همچنین فکر میکنم کارت زرد زودهنگامی که دریافت کرد روی ذهنش تأثیر گذاشت.»یوس درباره تصمیم گارسیا برای استفاده از لوکاکو از ابتدا گفت: «فکر میکنم منطق کادر فنی این بود که لوکاکو را به میدان بفرستند، چون تصور میکردند آنقدر برابر ایران برتری دارند که هم برنده شوند و هم یک ساعت بازی به او بدهند تا برای مرحله بعدی آماده شود. اما ابتدا باید به آن مرحله بعدی برسید. امیدوار بودند او را در یک مسابقه واقعی به آمادگی کامل برسانند، اما این برنامه جواب نداد.»او همچنین به تعویض لوکاکو پس از اخراج ناتان انگوی اشاره کرد و گفت: «گارسیا تصمیم گرفت عقب بنشیند و فوراً یک مدافع دیگر به تیم اضافه کند. مربیانی مثل گواردیولا چنین کاری نمیکنند. وقتی بیشتر به دروازه خودت نزدیک میشوی، احتمال خلق موقعیت برای حریف هم بیشتر میشود.» یوس افزود: «این تصمیم را کاملاً غیرقابل درک نمیدانم، اما آن را تأسفبرانگیز میدانم. این موضوع نشان میدهد که مربی هم در آن لحظه احساس خطر میکرد. اگر بلژیک مصر را ۵ بر صفر برده بود، احتمالاً تئاته را به زمین نمیفرستاد.»او در ادامه گفت: «نمیخواهم گارسیا را دفاعیترین مربی دنیا بنامم، چون چنین چیزی درست نیست. اما واکنشش را چندان مناسب ندانستم.»این کارشناس بلژیکی همچنین به وابستگی تیم به ژرمی دوکو اشاره کرد و گفت: «بعد از بازی مصر احساس میشد بیش از حد به دوکو وابسته هستیم. حالا هم احساس این است که ای کاش او را در اختیار داشتیم. این خوب نیست که همه چیز را به یک بازیکن گره بزنید. دوکو بازیکن فوقالعادهای است، اما هنوز لامین یامال نیست و هرگز هم نخواهد شد.»او در پایان درباره تعویض کوین دیبروینه گفت: «در دقایق پایانی بدون لوکاکو و دیبروینه بازی میکردیم. نمیفهمم چرا دیبروینه را با آن همه تعصب، رهبری و جنگندگی از زمین بیرون آوردند. درست است که بازی خوبی نداشت، اما در بهترین موقعیت ما نقش فوقالعادهای داشت. به همین دلیل این تعویض را درک نکردم.»
دیدگاهتان را بنویسید