تیم ملی بلژیک در دومین دیدار خود از مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۶...
تیم ملی بلژیک در دومین دیدار خود از مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۶ برابر ایران به تساوی بدون گل رسید؛ نتیجهای که رضایت رودی گارسیا را به همراه نداشت. سرمربی شیاطین سرخ پس از پایان مسابقه با اشاره به برتری تیمش در جریان بازی، از فرصتهای از دسترفته و ضعف در ضربات نهایی انتقاد کرد. بلژیکیها که مدتهاست طعم پیروزی در جام جهانی را نچشیدهاند، بار دیگر در گلزنی ناکام ماندند. گارسیا در نشست خبری پس از مسابقه اظهار داشت: «ناامیدی بزرگی است. ما فاقد کارایی لازم بودیم. من انتظار چنین بازیهایی را داشتم که نزدیک به ۷۰ درصد مالکیت توپ را داشته باشیم. ما زیاد سانتر میکردیم، زیاد شوت میزدیم. دروازهبان را به اندازه کافی تحت فشار قرار ندادیم. نباید فراموش کنم که سی دقیقه با ده نفر بازی کردیم و این کمکی نمیکند.» او با اشاره به عملکرد تیمش پس از اخراج یکی از بازیکنان افزود: «با وجود ده نفره شدن، سازماندهی و شخصیت خاصی را نشان دادیم. من چیز زیادی برای انتقاد از بازیکنانم ندارم، جز اینکه دقیق نبودیم. ما قبلاً بازیهایی مانند این انجام دادهایم و سه گل یا بیشتر زدهایم. امشب دو امتیاز از دست دادیم، اما باید آرام و خونسرد بمانیم. ما هنوز هم توانستیم وقتی ده نفر بودیم موقعیت ایجاد کنیم. ما این جام جهانی را مثل یک موتور دیزلی شروع کردهایم؛ میدانیم که باید مقابل نیوزیلند چه نتیجهای بگیریم. ما هنوز هر دو پای خود را در این مسابقات داریم، هرچند بدیهی است که به نتایج متفاوتی امیدوار بودیم.» سرمربی بلژیک در ارزیابی کیفیت نمایش تیمش نیز گفت: «در مجموع، این عملکردی نبود که میخواستم ببینم. گاهی اوقات برخی از بازیکنان کمی ترسو به نظر میرسیدند. ما فاقد عمق بودیم، حتی با اینکه روی بازی عمودی مقابل یک دفاع عمیق تمرکز کرده بودیم. بازیکنانی که به زمین آمدند پویایی و طراوت را به تیم آوردند، بهخصوص از نظر روانی.» گارسیا درباره شرایط تیمش پس از ده نفره شدن ادامه داد: «بازی با ۱۰ نفر به شما اجازه نمیدهد در پایان مسابقه به یک تیم خسته فشار بیاورید. ما باید خیلی بهتر عمل میکردیم. در این بازی فاقد غریزه کشنده بودیم. چیزی که اکنون اهمیت دارد، استراحت کافی و آماده شدن برای مسابقه بعدی است. من به تیمم ایمان دارم؛ ما بازی آخر را خواهیم برد و از گروه صعود خواهیم کرد، صرفنظر از اینکه در چه جایگاهی قرار بگیریم.» سرمربی شیاطین سرخ در بخش دیگری از صحبتهای خود به اخراج ناتان انگوی پرداخت و گفت: «کارت قرمز ناتان انگوی یک اشتباه ناشی از جوانی بود، چنین اتفاقی میافتد. با این حال فکر میکردم در پایان بازی میتوانیم برنده شویم. ماکسیم دیکویپر هم میتوانست بعد از این مسابقه بهترین گلزن رقابتها باشد.» او همچنین درباره روند کلی بازی توضیح داد: «گاهی سعی کردیم خیلی سریع بازی کنیم و در برخی لحظات بیش از حد عجله داشتیم. روملو لوکاکو هم بیشتر از حد انتظار در جریان بازی پیش رفت، اما وقتی ده نفره شدیم منطقی بود که او را تعویض کنیم و بازیکنان تازهنفس را به میدان بیاوریم.» گارسیا در پایان با اشاره به وضعیت روحی تیمش پس از دو بازی نخست گفت: «امیدوارم این دو نتیجه جو گروه را تغییر ندهد، هرچند بازیکنان باید با واقعیت روبرو شوند. ما گاهی کمی سادهلوح بودیم. مصر از ایران قویتر بود و ما باید آن بازی را میبردیم. حالا باید آرام بمانیم و بعد از کسب دو امتیاز از شش امتیاز، برای بازی بعدی آماده شویم.» بیشتر بخوانید: قلعهنویی: تشکر از بیرانوند که روز خوبش بود/ از تعویضیها راضی نبودم/ آقای کورتوا استثنایی موقعیتهای ما را مهار کرد/ تاریخ از این بازیکنان به بزرگی یاد میکند
دیدگاهتان را بنویسید