کسی از تیم ملی ایران قبل از بازی انتظار چنین نمایشی از تیم ملی...
کسی از تیم ملی ایران قبل از بازی انتظار چنین نمایشی از تیم ملی مقابل بلژیک را نداشت. ایران برابر یکی از مدعیان جام جهانی نمایش قابل قبولی داشت و در نهایت به یک تساوی ارزشمند رسید، اما حسرت بزرگ این مسابقه از دست رفتن فرصت پیروزی مقابل حریفی بود که از اواسط نیمه دوم ۱۰ نفره شده بود. مهدی طارمی بعد از بازی در بخشی از صحبتهایش گفت: «اگر تجربه بازیهای بینالمللی بیشتری داشتیم، میتوانستیم ببریم.» جملهای که شاید بهترین توصیف از اتفاقات این مسابقه باشد. تیم ملی بعد از اخراج بازیکن بلژیک، شرایط لازم برای رسیدن به گل برتری را داشت اما کمبود اعتماد به نفس و ترس از باخت باعث شد شاگردان ایران آن جسارت لازم برای حمله همهجانبه به تیم ۱۰ نفره حریف را نداشته باشند و در نهایت به همان یک امتیاز رضایت بدهند. واقعیت این است که تجربه بازیهای بزرگ و تقابلهای متعدد با تیمهای مطرح دنیا، در چنین لحظاتی خودش را نشان میدهد. تیمی که بارها در چنین شرایطی قرار گرفته باشد، بهتر میداند چگونه از برتری عددی استفاده کند و بازی را به سود خود تمام کند. اتفاقی که طارمی هم به آن اشاره کرد. البته این موضوع ریشه در دوران آمادهسازی تیم ملی دارد؛ جایی که طی سالهای اخیر پیدا کردن حریفان بزرگ برای ایران به یک معضل تبدیل شده است. بسیاری از تیمهای مطرح یا حاضر به بازی با ایران نمیشوند، یا برای برگزاری مسابقه مبالغ بسیار بالایی طلب میکنند و از سوی دیگر، مدیران فوتبال ایران هم نتوانستهاند برنامهای مناسب برای فراهم کردن بازیهای تدارکاتی سطح بالا داشته باشند. شاید اگر تیم ملی در سالهای اخیر بیشتر با قدرتهای فوتبال جهان روبهرو میشد، حالا مقابل بلژیک ۱۰ نفره فقط به تساوی راضی نمیشد و سه امتیاز تاریخی را به دست میآورد. در همین ارتباط: مهدی طارمی: بدشانس بودیم وگرنه پیروز میشدیم/ کسی از ما چنین انتظاری نداشت/ اگر تجربه بازی بینالمللی داشتیم... +ویدیو
دیدگاهتان را بنویسید